Total de visualitzacions de pàgina:

26989

dimecres, 9 de gener del 2013

TEMA 3. AUTOAVALUACIÓ - SOLUCIONARI



AUTOAVALUACIÓ TEMA 3 – SOLUCIONARI

  1. a) Psicològica o de personalitat perquè pretén dibuixar el retrat de l'entrevistat (biografia, activitat, opinions), que és un músic conegut i, per tant, una persona destacada en l'àmbit de la música.
    b) Obertura o presentació: primer paràgraf; cos de l'entrevista o fase d'interrogació: conjunt de totes les preguntes i respostes. Falta el tancament de l'entrevista probablement perquè es tracta d'un fragment.
    c) 1: un músic no pot estar-se mai quiet?: oberta i directa.
    2: no hi ha cap estil que se li resistisca?: oberta i directa.
    3: I encara li queda temps per a gravar discos com aquest últim Saxology?: tancada i directa.
    4: Diuen que no es bon moment per al negoci musical: oberta i indirecta.
    5: L'altra dèria que té és el ciclisme: n'ha fet alguna de grossa amb la bicicleta?: tancada i directa.
    6: A la nit no devia tenir forces per a complir la llarga tradició que tenen els músics d'allargar la jornada:
    tancada i indirecta.

  2. Resposta oberta.

  3. a) rima fàcil: l'acció lenta però insistent arriba a tenir gran eficàcia.
    b) pronom relatiu qui: no hem d'actuar quan no esten disposats a acceptar les condicions o els possibles efectes de les nostres accions.
    c) paral·lelisme sintàctic: la presència de núvols que s'assemblen a borreguets és indici de pluja intensa.
    d) pronom relatiu qui: un bon començament no és presagi favorable (superstició).
    e) paral·lelisme sintàctic: la manca de diners desllueix les festes

  4. a) CD No s'ho creu b) CI + CD Jo li'l deixaré c) CD No se'ls veu
    d) CRV No hauries de riure-te'n e) CD + CI Us l'han de contestar
    f) CCL Busqueu-nos-hi g) CD + CI Ella li'ls deixa
    h) CD + CI Jo li la compre i) CD + CI Eva li les pregunta
    j) CD No volen donar-me'l
  1. a) m'
    b)'t
    c)-me
    d)-li
    e)en
    f) la
    g) l'
    h) t'
    i) 'ls
    j) 'ns
    k) 'm
    l) els

  1. contraindicació
    agrairia
    països
    creïlles
    traduïu
    egoista
    coincidència
    obeïen
    reinserció
    freqüent
    conduiré
    lluït
    ungüent
    Saül
    suïcidi
    heroïna

  1. La histèria
    la/l'intèrpret
    l'ungla
    l'OCU
    el ianqui
    l'arpa
    la universitat
    l'oli
    la humanitat
    l'IVAJ
    l'ONCE
    la una de migdia
    el iogurt
    la imaginació
    l'índex
    l'última
    l'acròbata
    la eme
    el iode
    la asimetria

  1. a) FALS: foren redactades durant els segles XIII i XIV
    b) VERTADER
    c) FALS: està escrita en 1a, 2a i 3a persona.
    d) VERTADER
    e) FALS: sols són autobiografies les cròniques de Jaume I i Pere el cerimoniós
    f) VERTADER

  2. a) Els tres objectius de Ramon Llull foren la conversió d'infidels, la composició de llibres per a difondre l'ideal cristià i divulgar coneixements, i la creació d'escoles on s'ensenyaren les llengües orientals als futurs missioners.
    b) Ramon Llull va escriure en quatre llengües: català, occità, llatí i àrab. La utilització del llatí li permeté fer-se escoltar en els centres culturals més importants d'Europa. L'ús de l'àrab es deu a la necessitat de ser entés pels musulmans, i així poder establir una controvèrsia entre el món catòlic i el de l'islam. El català era la llengua de la Corona d'Aragó i dels seus fidels. Pel que fa a l'occità, cal recordar que Llull es va educar en el món dels trobadors, els joglars i els cavallers.
    c) Llull va tractar en les seues obres temes com la filosofia, la religió, la mística o la ciència; també va escriure obres didàctiques. Algunes de les obres més destacades de Ramon Llull són l'Art abreujada d'atrobar veritat (obra filosòfica), el Llibre de l'orde de cavalleria (obra didàctica i religiosa), o el Llibre d'Amic e Amat (obra mística).

  3. Veure els continguts de la pàgina 76.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada