Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 25 de novembre del 2014

PROJECTE 2a AVALUACIÓ



PROJECTE SEGONA AVALUACIÓ
 

            
NOM(s) _____________________________________________________  SECCIÓ _______
 
1.- Títol  de la tasca: Expressar sentiments. De la poesia trobadoresca
 als poetes actuals.
  
    2.- Àrea de coneixement: Llengua i literatura valencianes de Tercer  ESO.
 
    3.- Descripció de la tasca
 
 
       Descripció de la tasca: 
 
§  Segona avaluació: Es lliurarà el treball fotocopiat i es penjarà en el bloc, tot i explicar la tasca que es realitzarà a la segona avaluació.  En aquesta segona avaluació es tracta de fer, amb els grups formats en la primera avaluació, una investigació sobre un poeta català contemporani i la seua obra.   
 
 
Metodologia: 
Es realitzaran dos projectes corresponents a les dues primeres avaluacions i un videolit a la tercera com a síntesi i resum d’allò que s’ha aprés. 
 
A la segona avaluació els alumnes amb els grups formats a la primera avaluació faran una investigació sobre un autor contemporani i el seu context historicoartístic i literari. El professor oferirà una sèrie d’autors però el llistat pot ser obert, de tal manera que la investigació serà més lliure i diversa. El professor també lliurarà un dossier amb les activitats que interessen per tal d’orientar el treball dels alumnes. Els alumnes també tindran l’oportunitat de treballar en dues sessions de classe als ordinadors per tal d’organitzar i completar el seu treball. 
 
Materials i recursos didàctics: 
-  Dossier amb la informació de les activitats a cada avaluació. 
-  Recursos de la web o altres que els alumnes consideren interessants per a incloure al seus treballs d’investigació.  
 
 
PROJECTE DE LA SEGONA AVALUACIÓ
LA POESIA ACTUAL
 
En aquesta segona avaluació es tracta de descobrir el valor de la poesia per a expressar sentiments als poetes més propers a nosaltres. No solament la poesia canta a l’amor, ja ho hem vist a l’amor cortés, encara que  era el tema principal. Als segles XX i XXI hi ha  molts poetes i poetesses que  a través de la paraula canten els seus sentiments més íntims: l’amor, el dolor per la mort, la soledat, l’existència de Déu, la tendresa o nostàlgia que inspira un paisatge... Tot   deixa una petja, una petja a l’ànima que ells transformen en  art.
    Es tracta ara  d’investigar sobre  un autor del segle XX o XXI, indagar en la seua vida i obra i llegir una sèrie de poemes  pel tal de gaudir amb aquestes lectures i triar un que ens agrade especialment per fer-lo nostre i transformar-lo en una obra d’art nova en la tercera avaluació.
 
Ací tens alguns poetes  que pots  escollir:


·         Salvador Espriu
·         Vicent Andrés Estellés
·         Carles Salvador
·         Miquel Martí i Pol
·         Joan Brossa
·         Joan Salvat-Papasseit
·         Joan Puig i Ferreter
·         Joan Teixidor
·         Carles Riba
·         Josep Carner
·         Josep Vicent Foix
·         Gabriel Ferrater
·         Joan Vinyoli
·         Narcís Comadira
·         Pere Gimferrer
·         Maria Mercé Marçal
·         Xavier Casp
·         Maria Beneyto i Cuñat
·         Joan Margarit
·         Lluís Alpera i Leiva


a)      Podeu fer aquesta investigació de forma individual o per parelles, segons l’elecció que vau fer a la primera avaluació.

b)     Tindreu un parell de sessions a la sala d’ordinadors per completar el vostre treball.

 

La ressenya sobre l’autor ha de contestar aquests apartats:

 

1.- Dades biogràfiques rellevants (el que interessa és allò que ha influït de forma clara en la seua obra i situar l’autor en el seu moment històric).

 

2.- Context historicoartístic i literari: identificació del moment històric i el moviment o estil artístic i literari que ha condicionat l’autor a l’hora d’escriure.

     

3.- Possibles etapes o evolució de l’autor en la seua producció.

 

4.- Relació d’obres principals: ordenades cronològicament segons la data de publicació.

 

5.- Selecció de tres o quatre poemes que ens hagen agradat especialment. Hem d’indicar el tema de cadascú o fer un resum de cinc línies sobre el seu contingut i, per últim, indicar el motiu pel qual ens agraden.

 

6.- Seleccionar, d’entre aquests últims poemes, aquell que triarem per fer el treball de la tercera avaluació.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada