PROJECTE SEGONA AVALUACIÓ
NOM(s) _____________________________________________________ SECCIÓ _______
1.- Títol de la
tasca: Expressar
sentiments. De la poesia trobadoresca
als poetes actuals.
2.- Àrea de
coneixement: Llengua i literatura valencianes de Tercer ESO.
3.-
Descripció de la tasca
• Descripció de la tasca:
§ Segona avaluació: Es lliurarà el treball fotocopiat i es penjarà en el bloc, tot i
explicar la tasca que es realitzarà a la segona avaluació. En aquesta segona avaluació es tracta de fer,
amb els grups formats en la primera avaluació, una investigació sobre un poeta català
contemporani i la seua obra.
Metodologia:
Es realitzaran dos projectes
corresponents a les dues primeres avaluacions i un videolit a la tercera com a
síntesi i resum d’allò que s’ha aprés.
A la segona avaluació els alumnes amb els grups formats a la primera
avaluació faran una investigació sobre un autor contemporani i el seu context
historicoartístic i literari. El professor oferirà una sèrie d’autors però el
llistat pot ser obert, de tal manera que la investigació serà més lliure i
diversa. El professor també lliurarà un dossier amb les activitats que
interessen per tal d’orientar el treball dels alumnes. Els alumnes també
tindran l’oportunitat de treballar en dues sessions de classe als ordinadors
per tal d’organitzar i completar el seu treball.
Materials i recursos
didàctics:
- Dossier
amb la informació de les activitats a cada avaluació.
- Recursos
de la web
o altres que els alumnes consideren interessants per a incloure al seus
treballs d’investigació.
PROJECTE DE LA SEGONA AVALUACIÓ
En aquesta segona avaluació es tracta de descobrir el valor de la
poesia per a expressar sentiments als poetes més propers a nosaltres. No
solament la poesia canta a l’amor, ja ho hem vist a l’amor cortés, encara
que era el tema principal. Als segles XX
i XXI hi ha molts poetes i poetesses que a través de la paraula canten els seus
sentiments més íntims: l’amor, el dolor per la mort, la soledat, l’existència
de Déu, la tendresa o nostàlgia que inspira un paisatge... Tot deixa una petja, una petja a l’ànima que
ells transformen en art.
Es tracta ara d’investigar sobre un autor del segle XX o XXI, indagar en la
seua vida i obra i llegir una sèrie de poemes
pel tal de gaudir amb aquestes lectures i triar un que ens agrade
especialment per fer-lo nostre i transformar-lo en una obra d’art nova en la
tercera avaluació.



Ací tens alguns poetes que pots
escollir:
·
Salvador Espriu
·
Vicent Andrés Estellés
·
Carles Salvador
·
Miquel Martí i Pol
·
Joan Brossa
·
Joan Salvat-Papasseit
·
Joan Puig i Ferreter
·
Joan Teixidor
·
Carles Riba
·
Josep Carner
·
Josep Vicent Foix
·
Gabriel Ferrater
·
Joan Vinyoli
·
Narcís Comadira
·
Pere Gimferrer
·
Maria Mercé Marçal
·
Xavier Casp
·
Maria Beneyto i Cuñat
·
Joan Margarit
·
Lluís Alpera i Leiva
a)
Podeu fer aquesta investigació de forma individual o per parelles,
segons l’elecció que vau fer a la primera avaluació.
b)
Tindreu un parell de sessions a la sala d’ordinadors per completar el
vostre treball.
La ressenya
sobre l’autor ha de contestar aquests apartats:
1.- Dades
biogràfiques rellevants (el que interessa és allò que ha influït de forma clara
en la seua obra i situar l’autor en el seu moment històric).
2.- Context
historicoartístic i literari: identificació del moment històric i el moviment o
estil artístic i literari que ha condicionat l’autor a l’hora d’escriure.
3.- Possibles
etapes o evolució de l’autor en la seua producció.
4.- Relació
d’obres principals: ordenades cronològicament segons la data de publicació.
5.- Selecció
de tres o quatre poemes que ens hagen agradat especialment. Hem d’indicar el
tema de cadascú o fer un resum de cinc línies sobre el seu contingut i, per
últim, indicar el motiu pel qual ens agraden.
6.-
Seleccionar, d’entre aquests últims poemes, aquell que triarem per fer el
treball de la tercera avaluació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada