Unitat 3. Que sone la música!
A. Objectius didàctics
• Llegir, comprendre i analitzar un text narratiu.
• Redactar textos breus de diferent tipologia i respondre a qüestions orals amb fluïdesa.
• Distingir els diferents tipus d’unitats fraseològiques i interpretar-ne el sentit correctament.
• Reconéixer les diferents classes d’entrevista i identificar-ne l’estructura i els trets característics.
• Distingir la tipologia de les preguntes d’una entrevista.
• Substituir sintagmes per pronoms febles i combinar-los adequadament.
• Aplicar la normativa ortogràfica de la dièresi, l’apòstrof i la contracció.
• Conéixer i valorar l’obra literària i la figura de Ramon Llull.
• Reconéixer les característiques de les quatre grans cròniques medievals.
• Conéixer, respectar i valorar la diversitat lingüística de l’Estat espanyol i reflexionar sobre la situació legal del valencià.
• Planificar, realitzar i redactar una entrevista periodística.
B. Continguts
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
• Locucions, frases fetes i refranys.
• Els pronoms personals febles: forma, funció i combinació.
• La dièresi, l’apòstrof i la contracció.
• Ramon Llull: vida i obra.
• Les quatre grans cròniques medievals.
• Les llengües constitucionals.
• Estatus legal del valencià.
|
• Distinció entre locucions, frases fetes i refranys i classificació de les locucions segons la categoria de les paraules a què equivalen.
• Anàlisi, interpretació del significat i ús de locucions, frases fetes i refranys.
• Identificació, classificació i combinació de pronoms febles.
• Aplicació de substitucions pronominals en una oració.
• Ús de la dièresi, de l’apòstrof i de la contracció.
• Anàlisi de textos de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
• Ubicació de les llengües constitucionals en un mapa de l’Estat espanyol.
• Reflexió sobre l’estatus legal del valencià.
|
• Valoració de l’aspecte creatiu i enriquidor de la llengua i gust per adquirir un lèxic genuí valencià.
• Respecte i acceptació de les convencions ortogràfiques i gramaticals de la llengua.
• Valoració de la importància de Ramon Llull com a creador de la prosa literària.
• Sensibilització per la lectura de l’obra de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
• Respecte i valoració de la diversitat lingüística de l’Estat espanyol.
|
C. Criteris d’avaluació
• Comprendre
un text narratiu i reconéixer-ne els trets característics. (F)
• Redactar
un text descriptiu i una carta personal amb adequació, coherència i
correcció. (O)
• Respondre
a qüestions orals sobre qualitats personals amb fluïdesa. (O)
• Identificar i classificar els diferents tipus d’unitats fraseològiques i interpretar-ne el sentit correctament. (F)
• Substituir sintagmes per pronoms febles (M)
• Combinar els pronoms febles (F)
• Combinar els pronoms febles (F)
• Utilitzar amb correcció la dièresi, l’apòstrof i la contracció. (M)
• Conéixer i valorar l’obra literària i la figura de Ramon Llull. (O)
• Distingir les característiques principals de les cròniques medievals. (O)
• Conéixer, respectar i valorar la diversitat lingüística de l’Estat espanyol i comprendre la situació legal del valencià. (F)
D. Competències bàsiques
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
|
pàg.
|
act.
|
Lectura comprensiva i anàlisi d’un text narratiu.
|
57-58
|
G
|
Redacció d’un text descriptiu i d’una carta personal.
|
59
|
3, 8
|
Distinció entre locucions, frases fetes i refranys i classificació de les locucions segons la categoria de les paraules a què equivalen.
|
60
61
|
9
13
|
Anàlisi, interpretació del significat i ús de locucions, frases fetes i refranys.
|
60
61
|
10
11-14
|
Identificació i classificació de pronoms forts i febles.
|
67
|
21-22
|
Substitució i combinació de pronoms febles.
|
67
68
|
23
24-26
|
Ús de la dièresi.
|
69
70
|
27-29
30
|
Ús de l’apòstrof i de la contracció.
|
71
|
31-35
|
Tractament de la informació i competència digital
|
pàg.
|
act.
|
Recerca d’informació en diccionaris convencionals i telemàtics.
|
59
61
73
75
|
1
15
36
39
|
Consulta de fonts bibliogràfiques i digitals per a la recerca d’informació.
|
75
76
|
40
44
|
Competència social i ciutadana
|
pàg.
|
act.
|
Actitud empàtica davant els problemes aliens.
|
59
|
8
|
Respecte i valoració de la diversitat lingüística de l’Estat espanyol.
|
76
|
G
|
Competència artística i cultural
|
pàg.
|
act.
|
Expressió de la creativitat literària en la redacció de textos.
|
59
61
64
74
|
3, 8
14
18
38
|
Anàlisi de textos de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
|
73
75
|
37
39
|
Competència d’aprendre a aprendre
|
pàg.
|
act.
|
Cerca d’informació en diccionaris convencionals i virtuals.
|
59
61
73
75
|
1
15
36
39
|
Selecció, ampliació i reducció d’informació.
|
59
65
75
77
|
2 b)
20
39-40
G
|
Consulta de fonts bibliogràfiques i digitals per a la recerca d’informació.
|
75
76
|
40
44
|
Autonomia i iniciativa personal
|
pàg.
|
act.
|
Valoració crítica de les informacions dels mitjans de comunicació.
|
65
|
20
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada