Total de visualitzacions de pàgina:

27022

dimecres, 28 de novembre del 2012

TEMA 3. CONTINGUTS, OBJECTIUS, CRITERIS D'AVALUACIÓ I COMPETÈNCIES

Unitat 3. Que sone la música!


A. Objectius didàctics
Llegir, comprendre i analitzar un text narratiu.
Redactar textos breus de diferent tipologia i respondre a qüestions orals amb fluïdesa.
Distingir els diferents tipus d’unitats fraseològiques i interpretar-ne el sentit correctament.
Reconéixer les diferents classes d’entrevista i identificar-ne l’estructura i els trets característics.
Distingir la tipologia de les preguntes d’una entrevista.
Substituir sintagmes per pronoms febles i combinar-los adequadament.
Aplicar la normativa ortogràfica de la dièresi, l’apòstrof i la contracció.
Conéixer i valorar l’obra literària i la figura de Ramon Llull.
Reconéixer les característiques de les quatre grans cròniques medievals.
Conéixer, respectar i valorar la diversitat lingüística de l’Estat espanyol i reflexionar sobre la situació legal del valencià.
Planificar, realitzar i redactar una entrevista periodística.



B. Continguts
Conceptes
Procediments
Actituds
Locucions, frases fetes i refranys.
Els pronoms personals febles: forma, funció i combinació.
La dièresi, l’apòstrof i la contracció.
Ramon Llull: vida i obra.
Les quatre grans cròniques medievals.
Les llengües constitucionals.
Estatus legal del valencià.
Distinció entre locucions, frases fetes i refranys i classificació de les locucions segons la categoria de les paraules a què equivalen.
Anàlisi, interpretació del significat i ús de locucions, frases fetes i refranys.
Identificació, classificació i combinació de pronoms febles.
Aplicació de substitucions pronominals en una oració.
Ús de la dièresi, de l’apòstrof i de la contracció.
Anàlisi de textos de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
Ubicació de les llengües constitucionals en un mapa de l’Estat espanyol.
Reflexió sobre l’estatus legal del valencià.

Valoració de l’aspecte creatiu i enriquidor de la llengua i gust per adquirir un lèxic genuí valencià.
Respecte i acceptació de les convencions ortogràfiques i gramaticals de la llengua.
Valoració de la importància de Ramon Llull com a creador de la prosa literària.
Sensibilització per la lectura de l’obra de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
Respecte i valoració de la diversitat lingüística de l’Estat espanyol.





C. Criteris d’avaluació
 Comprendre un text narratiu i reconéixer-ne els trets característics. (F)
Redactar un text descriptiu i una carta personal amb adequació, coherència i correcció. (O)
Respondre a qüestions orals sobre qualitats personals amb fluïdesa. (O)
• Identificar i classificar els diferents tipus d’unitats fraseològiques i interpretar-ne el sentit correctament. (F)
Substituir sintagmes per pronoms febles  (M)
• Combinar els pronoms febles (F)
Utilitzar amb correcció la dièresi, l’apòstrof i la contracció. (M)
Conéixer i valorar l’obra literària i la figura de Ramon Llull. (O)
Distingir les característiques principals de les cròniques medievals. (O)
Conéixer, respectar i valorar la diversitat lingüística de l’Estat espanyol i comprendre la situació legal del valencià. (F)



D. Competències bàsiques
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
pàg.
act.
Lectura comprensiva i anàlisi d’un text narratiu.
57-58
G
Redacció d’un text descriptiu i d’una carta personal.
59
3, 8
Distinció entre locucions, frases fetes i refranys i classificació de les locucions segons la categoria de les paraules a què equivalen.
60
61
9
13
Anàlisi, interpretació del significat i ús de locucions, frases fetes i refranys.
60
61
10
11-14
Identificació i classificació de pronoms forts i febles.
67
21-22
Substitució i combinació de pronoms febles.
67
68
23
24-26
Ús de la dièresi.
69
70
27-29
30
Ús de l’apòstrof i de la contracció.
71
31-35


Tractament de la informació i competència digital
pàg.
act.
Recerca d’informació en diccionaris convencionals i telemàtics.
59
61
73
75
1
15
36
39
Consulta de fonts bibliogràfiques i digitals per a la recerca d’informació.
75
76
40
44


Competència social i ciutadana
pàg.
act.
Actitud empàtica davant els problemes aliens.
59
8
Respecte i valoració de la diversitat lingüística de l’Estat espanyol.
76
G


Competència artística i cultural
pàg.
act.
Expressió de la creativitat literària en la redacció de textos.
59
61
64
74

3, 8
14
18
38

Anàlisi de textos de Ramon Llull i de les quatre grans cròniques medievals.
73
75
37
39


Competència d’aprendre a aprendre
pàg.
act.
Cerca d’informació en diccionaris convencionals i virtuals.
59
61
73
75
1
15
36
39
Selecció, ampliació i reducció d’informació.
59
65
75
77
2 b)
20
39-40
G
Consulta de fonts bibliogràfiques i digitals per a la recerca d’informació.
75
76
40
44


Autonomia i iniciativa personal
pàg.
act.
Valoració crítica de les informacions dels mitjans de comunicació.
65
20
           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada